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SoulEV2016

Forum • Point sur les objectifs de production.

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Source : http://www.zerohedge.com/news/2017-03-27/has-elon-musk-setup-tesla-epic-fail-his-model-3-production-guidance-hint-yes

 

 

 

 

Ce qu'a communiqué Tesla (mis en page par Bloomberg) :

 

8C0B9L.jpg

 

 

 

 

 

 

Prévision (production de model 3 en rouge) au regard de l'actuelle production en bleue et grise :

 

y3DAH4.jpg

 

 

 

 

 

Et on ne parle même pas de la production de batterie mais uniquement de la production de carrosserie terminée (siège, chargeur, planche de bord, contrôleur, fabrication moteur et réducteur, etcs ...).

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Source : http://blog.caranddriver.com/tesla-doesnt-even-have-a-model-3-beta-prototype-yet/

 

 

Le problème est que Tesla a un lourd passif de déclarations oisives :

 

 

What does this mean for production?

 

In theory, there is nothing that prevents Tesla from delivering what a normal car company would call a prototype test vehicle of some sort and simply declare victory on its original timeline.

 

This is what Tesla did for the Model S in June 2012 and for the Model X in September 2015.

 

After those events, it took at least another approximately three months—arguably a fair bit more—for proper volume production to take root.

 

That is to say that, no matter how immature, Tesla could indeed deliver a Model 3 in July 2017 and declare victory.

 

However, that is not to be confused with what a normal car company would call its start of sales to the general public.

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bonjour

c'est la difference

entre la théorie des objectifs ambitieux

et la pratique des zones de production realiste

ce n'est pas spécifique a tesla

Patrick

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C'est clairement hyper ambitieux. Et s'ils ne respectent pas les engagements, ça risque d'être douloureux...

 

Pour ma part j'imagine une possibilité d'acheter une Tesla Model 3 (sans réservation) autour de 2019 ou 2020 au plus tôt... Je n'arrive pas à imaginer ces 400 000 voitures par an en 2018.

 

Et d'ici là, il devrait y avoir de la concurrence ; Tesla fait de moins en moins office de précurseur...

 

... Mais je serais heureux d'avoir tort

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Même si la concurrence arrivera à rivaliser avec Tesla, le plus grand intérêt de Tesla reste son réseau de super chargeur. Si la concurrence ne fait pas un système équivalent elle restera toujours en retrait.

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Aujourd'hui c'est un avantage, mais lorsque la plupart des bornes proposeront plus de 120kW (les bornes 150kW commencent à sortir, on a même le projet de couloir à 350kW en Europe) et lorsque les voitures accepteront ces puissances (ça commence déjà avec le Kia Soul et la Hyundai Ioniq) les superchargeurs seront juste un réseau de bornes comme un autre, mais réservé aux Tesla...

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C'est vrai, mais pour le moment le réseau de SC Tesla existe alors que nous ne nous déplaçons plus au loin avec notre C-Zero tellement il est devenu difficile et aléatoire de recharger pour rentrer.

 

Quelque soit le réseau concurrent, tant qu'il y aura 1 ou 2 bornes à disposition par zone de recharge alors que Tesla en propose 6 à 8 sur les siennes, pour moi il n'y aura pas photo.

 

C'est un véritable paradoxe qui fait que pour l'instant le choix de notre prochaine VE est uniquement guidé par le réseau de bornes et la possibilité de recharger. Je n'ai pas vu d'offre réelle pour l'instant (on ne voit que des prospectives à l'horizon 2020...), susceptible de me faire annuler ma pré-réservation de Model 3.

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Si j'avais le budget, j'aurais également une réservation pour la Tesla Model 3.

La situation aujourd'hui est claire.

 

Mais pas sûr que Tesla arrive encore à devancer tous les autres, avec tout ce qui arrive.

 

Menfin tant que ça reste uniquement des annonces vagues, difficile d'avoir une vraie vision de ce que ça va devenir.

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les superchargeurs seront juste un réseau de bornes comme un autre

 

On pourra dire ça quand les autres réseaux :

- ne seront jamais en panne

- auront suffisamment de bornes disponibles

- ne nécessiteront pas de badge, carte, abonnement, souscription

- auront un standard de prise unique

- ne seront pas squattées par des fumantes

- afficheront la disponibilité des prises directement dans le GPS de la voiture

 

Il y a encore un peu de boulot.

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le simple fait qu'on ne puisse pas y brancher d'hybride ou de VE qui charge à 7kW maxi sera toujours un énorme avantage pour les super chargeur .. .

encore aujourd'hui je suis rentré chez moi avec un oeuf sous le pied et 2% restant car une audi étron été branchée en T2 sur une DBT depuis 2h pour 4.2kWh de chargé ......

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Encore des nuages noirs venus d'Allemagne pour le model 3 : http://www.zerohedge.com/news/2017-04-16/tesla-faces-new-model-3-delay-german-workers-threaten-strike-more-headaches-musk-eme

 

Tesla acquired Grohmann, a specialized machine manufacturer, for about $150 million several months ago and now the German Trade Union IG Metall has warned that it is exploring a worker strike at Tesla Grohmann. A key supplier, the machines built at Tesla Grohmann are used to manufacture the Model 3. As a result, the Model 3 production start in July could face another imminent delay.

 

According to I4U, the 660 Tesla Grohmann employees are paid 25 to 30% less than the union rate.

 

Et pour ceux qui connaissent les syndicats allemands ... ils ne plient pas aussi facilement que les syndicats (subventionnés) français.

 

L'article rappelle, aussi, les projections de production de Elon Musk et ceux ... plus terre-à-terre (car basées sur des structures existantes à iso-part équivalentes en surperficie) de spécialistes :

 

 

CEO Elon Musk forecasts Tesla can produce 500,000 cars in 2018, while analysts, a bullish lot, peg the number of deliveries at 302,000.

Let’s say the delivery number is 380,000.

Pencil in an average selling price of $50,000

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Tesla pense que c'est les allemands qui vont les sauver ... d'un retard de production du modèle 3 :

 

According to a Reuters report, the executive of the German subsidiary, Klaus Grohmann, was ousted last month after a clash with Elon Musk over the strategy of Grohmann's firm, which Tesla had acquired in November, a source familiar with the matter told Reuters.

 

As we noted, the electric carmaker is counting on Grohmann Engineering's automation and engineering expertise to help it ramp up production to 500,000 cars per year by 2018.

 

http://www.zerohedge.com/news/2017-04-27/clash-results-musk-firing-head-key-tesla-subsidiary-now-it-may-cost-him

 

Pour ceux qui connaissent les syndicats allemands des travailleurs, il est clair qu'ils ne vont rien lacher ... surtout avec le cashflow de Tesla disponible.

 

According to I4U, the 660 Tesla Grohmann employees are paid 25 to 30% less than the union rate. While Tesla, which says it seeks to maintain good relations with Grohmann workers including competitive wages, has offered to pay each employee €150 per month more that does not satisfy IG Metall. Tesla has also offered to increase compensation through a Tesla stock program, however that will be a tough sell as German workers are not used to this kind of compensation.

 

As a result, the trade union was exploring the possibility of a strike at Tesla Grohmann next week, IG Metall Trier speaker Patrick Georg told the German Welt am Sonntag newspaper, with the union stating that "we’re checking next week if a strike is possible."

 

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En lisant le texte, on remarque la cannibalisation du bureau d'étude allemand par le nouveau propriétaire Tesla ... alors que les accords de ventes étaient (surement) négocier pour maintenir la liaison client (avec ses autres clients centenaires ...).

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Je viens de lire la lettre de Elon Musk à ses employés en Allemagne.

 

Je la reproduis ici, car elle me semble intéressante à lire pour qui s'intéresse aux formes alternatives de management.

 

I am very grateful that last Thursday I had the opportunity to talk to you and I wanted to give you some additional thoughts.

 

Tesla is unlike most other companies. Unlike other companies, the existence of Tesla is not only to make money. If it were only about this one goal, then I can tell you that the founding of a completely new car manufacturer would definitely not have been the smartest way. Our foundation and the foundation of everything we do is to accelerate the advent of sustainable energy. The welfare of our planet is in great danger, and in order to solve this problem, we need a sustainable solar energy production, we need a sustainable way to store the energy in stationary batteries and we need a sustainable way to consume this energy with electric vehicles. It is critical of the future of humanity to solve this problem – we all want a better world for future generations.

 

Tesla has made a number of important steps towards achieving this mission in the last 14 years of our existence, but none is more important and can make a bigger difference than Model 3. For the first time ever, there will be an electric vehicle that people can afford and which people love. When Tesla was founded, no one thought that an electric vehicle could ever be more than a golf cart. Today, Model S is the best-selling vehicle in its class. Model X is fast to pick up and recently won a golden steering wheel. And Model 3 is on the brink of production start – just one year after the most successful product launch ever. After the Model 3, many other vehicle products will come, for which Tesla Grohmann will play a key role. To name just a few, which have already been publicly announced (there will be many more): We are developing Model Y (an affordable mid-range SUV), a heavy-duty semitrailer, a pickup and the next generation of the roadster sports car.

 

And these are only the cars. Tesla is about to launch a new solar roof into the market that will completely change the importance of the use of solar energy. Tesla will soon produce more batteries than the entire world has produced in 2013. These batteries will enable everything to be operated with sustainable energy, including the cars we manufacture. I was never more optimistic about the future of Tesla. Although it is not what drives us, Tesla has the real potential to be one of the most valuable companies in the world.

 

We bought Tesla Grohmann because we believe that Tesla Grohmann will play an important role in creating this future. It is not enough to produce cool products. To be successful, we need factories that are as good as the products themselves.

 

This brings us to the current topics at Tesla Grohmann:

 

First, the question of trust and the longing of every employee for job security. I understand that you are concerned about our decision to focus on Tesla projects instead of serving external customers. We have made this decision, because just so much work has to be done on critical Tesla projects. We really have so much to do that we will be able to hire even more extraordinary talents, and we plan not only an expansion of the team, but also our production facility in Prüm. For all these reasons, I would like to assure everyone at Tesla Grohmann that we will not be able to reduce our workforce in the foreseeable future, Even after these five years, we are expecting further growth at Tesla Grohmann and do not expect any personnel reductions. However, we wanted to give you absolute security for a definite period of time. This is a promise you can rely on and I will ensure that it is also formally implemented.

 

Second, on remuneration. Last week, we announced that each employee at Tesla Grohmann Tesla will receive shares worth 10,000 euros (US $ 10,000), distributed quarterly over the next four years, and an immediate bonus of more than 1,000 euros in cash. This is just the beginning for each Teammitgled. We will also enter into discussions immediately with the works council to ensure that the remuneration of each individual employee is competitive and corresponds to the local cost of living. Of course, no one at Tesla Grohmann should earn less than he can expect on the local labor market; Just as no one would reasonably require the remuneration in Prüm to be as high as in cities like Stuttgart or Munich, where the cost of living is much higher. In any case, every Tesla Grohmann employee will have the chance to earn considerably more salaries and shares than is usual in the industry and relative to the cost of living in Prüm. Unlike other automotive manufacturers, each Tesla employee receives Tesla shares in addition to salary. These shares can be easily sold for money, but they also open up the possibility of earning much more through stock appreciation. The tenfold increase in our share price over the past five years has made our shareholding exceptionally profitable for our Tesla employees. I firmly believe that we have the potential for a further ten-fold increase over the next five to ten years. That would make a total value of € 100,000 from the share of the share of € 10,000. Although we would not recommend it to anyone, because it is very likely less worthwhile, all those who would rather have a simple cash bonus, instead of the shares, would demand 2,500 euros in cash every year. Tesla firmly believes that extraordinary performance must be rewarded with additional cash and share bonuses. So this is only the beginning.

 

Thirdly, it is clear that you would like to see more changes at the workplace. At Tesla, we are proud to offer a pleasant, fair, and exciting work environment. It is very important for me that you like to work every morning. We have drawn up a long list of change measures to bring Tesla Grohmann to the conditions at other Tesla locations, as well as changes that are specific to Tesla Grohmann and which we are now trying to implement. This list will be visible in all buildings visible to all. We will update the list on a regular basis so that everyone can see what changes have already been made, which are currently being implemented and which will be implemented soon. You should see every week that improvements happen.

 

Finally, I know that IG Metall wants to bring the workforce of Tesla Grohmann on the union line. I would like to share my thoughts with you. It is my firm belief that the separation of the workplace into “executives” and “employees” does not create a good working environment. We want to create a system of equality without artificial barriers so that someone can start as a trainee and one day lead the entire company. This is why we eliminate all the special privileges of the executives. For example, everyone will have equal access to parking, eating the same tables, and there will be no management offices. I am convinced that managers should work at the forefront, in the same work environment as the entire team. Even though I run the company myself, I still do not have my own office and often moved my workplace to the most challenging area in the factory and slept on the factory floor when there was a real crisis. Managers should always take care of their team before they take care of themselves – the supervisor is there to serve his team – not the other way round.

 

As I said at the beginning, everything at Tesla serves our mission and I do not believe that IG Metall is sharing our mission. They have publicly announced in the press that electric cars do not take care of them. In addition, they have a real conflict of interest because their top priority will always be the members of the hugely established automotive manufacturers: their potential of membership is much greater than at Tesla Grohmann.

 

I would like to thank you for all the contributions you have made to Grohmann over the years. I look forward to what we can create as a tightly integrated team together.

 

Elon

 

Source : https://electrek.co/2017/04/27/tesla-advanced-automation-model-3-union-loses-popularity/

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Bonjour,

Rien de nouveau là dedans, on y retrouve le retour de l’idéologie au cœur de la motivation dans une production en réseaux décrite par Boltanski et Chiapello dans "le nouvel esprit du capitalisme": la dérive sectaire n'est jamais loin...

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On y trouve aussi un certain nombre de principes prônés par Isaac GETZ ou Jean-François ZOBRIST.

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Les arguments de Musk vis à vis des syndicats sont très mauvais. Ce ne sont pas seulement avec les salariés mais aussi avec les syndicats qu'il faut qu'il partage ses idées sur le travail en équipe. Les syndicats ne sont certainement pas contre. Ils sont peut-être frileux sur l'électrique et inquiets des projets de Musk, mais c'est bien normal. De plus l'IG Metall est un syndicat responsable, et Mercedes, BMW et les autres ne s'en plaignent pas.

 

A vrai dire la volonté des patrons qui s'opposent aux syndicats est toujours motivée de la même manière, de ce côté-là Musk n'est pas plus cool que les patrons de droit divin...

 

Aux Etats-Unis Musk a mis beaucoup d'eau dans son vin après les menaces des syndicats... Faire les 2x12, c'était sans doute un peu trop !

 

Et le prétexte d'avoir une mission sur terre, de ne pas être là pour l'argent, c'est vraiment risible. Il n'y a qu'à voir où en est sa fortune.

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Sans vouloir le placer sur un piédestal:

- sa fortune est essentiellement constituée d'actions Tesla. Elle ne vaut rien si l'action s'effondre

- c'est un vrai dingue qui bosse plus de 100 heures par semaine, et qui est effectivement convaincu de sa "mission", comme si sa vie vie en dépendait. Il n'y a qu'à voir le fiasco de ses trois mariages.

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Je suis bien d'accord avec toi ! Les actions Tesla, ça peut aller dans tous les sens.

 

Il ne faut pas faire de procès d'intention à Musk, il est sans doute sincère. Malgré tout ça, sur le plan réglementaire et aussi humain, il est bien obligé de composer avec la société, et il ne peut pas dire à ses ouvriers "je milite pour une belle cause, alors je vais pas trop vous payer, la cause avancera plus vite"...

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On peut aussi appeler cette lettre :

- pillage industriel

- avec bonus (shares) à déclarer

- et imposés (impôts) d'une manière plus sévère

- qu'un "vrai salaire"

- sans les avantages de protection (retraite, etcs ...)

 

Je comprends les ouvriers (et salariés) ... pour cette histoire de rémunération et ce n'est pas la lettre d'ouverture à but mondial et humanitaire qui va me faire couler une larme pour une entreprise qui rachète ses actions comme toute société US qui "roule" sa dette.

 

J'ai déjà travaillé pour la sous-traitance automobile, je connais donc l'issu du rachat Tesla : acquérir les compétences et fermer le site germanique spécialisé pour tuer encore plus les industries sur place.

 

Typiquement l'histoire de "couvrir du terrain" alimenté par la planche à billets de l'oncle Sam.

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"No one would reasonably require the remuneration in Prüm to be as high as in cities like Stuttgart or Munich, where the cost of living is much higher."

 

Avec ce genre de raisonnement + la rémunération en actions de la boîte, Musk n'est pas prêt d'ouvrir une usine en France : la CGT veille....

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Ah bon ? La cgt a fait grève pour que les salaires de province soient les mêmes que ceux de Paris ?

 

Faut peut-être pas trop caricaturer

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Moi je veux bien toucher une partie de ma rémunération en actions Tesla.

 

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Il suffit d'avoir acheté quelques lingots d'or physique (de 100 grammes par exemple) à la même époque :

 

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Ah bon ? La cgt a fait grève pour que les salaires de province soient les mêmes que ceux de Paris ?

Il me semble que le SMIC est le même a Maubeuge et à Puteaux : le coût de la vie n'y est pourtant pas le même.

C'est l'argument de Musk pour payer des salaires plus faibles à ses employés.

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