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LouisF's Achievements
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C'est sans compter l'astroturfing massif dont il a bénéficié via Twitter, qui suite à l'achat Musk opère maintenant de manière masqué (fermeture de l'API)
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Lu sur Bloomberg ce jour. Elon Musk advocates for a border crackdown—but Tesla and SpaceX have relied on work by undocumented immigrants for years. The centerpiece of the carmaker’s growth in Austin is its 10-million-square-foot “gigafactory,” where such workers have been a regular presence since shortly after ground broke in 2020.
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En quoi est ce débile, je ne saisis pas ?
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J'ai pensé enlever les logo avant et arrière. Voyant une Tesla taguée Fuck Musk, me suis demandé que faire dans ce cas.
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Ça doit être pour défendre la liberté d'expression...
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Je les trouve plutôt factuel avec des articles qui remontent jusqu'au début de Tesla. La situation n'est pas au top, ce n'est pas la faute des journalistes -- ça c'est un classique, souvent joint à l'insulte comme l'illustre le message précédent.
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Aux US, la question de la fascination ou du rejet de Tesla à cause de son patron est bien présente. Lu sur Bloomberg aujourd'hui : Things aren’t going all that good for Musk in the private sector, either. Tesla registered fewer cars in blue state California in all four quarters of 2024 as sales of its second-most important model plunged 36% for the year. The electric-vehicle maker’s sales in by far the biggest EV market in the US fell almost 8% in the fourth quarter and 12% for the year, according to data sourced by the California New Car Dealers Association. Annual registrations of the Model 3 sedan dropped by more than a third. The carmaker has encountered increasingly rough waters with consumers of late, in part due to Musk’s leap to the far right and his association with Trump.
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Cela semble assez cher tout de même, avec un coût horaire premium, et on peut s’interroger sur le bien fondé de ce qui est proposé, sans doute le prix de la garantie qui pour le coût est payante. - La première visite avec uniquement contrôle visuel est inutile. Pour preuve d'autres propose une 1er visite à 2 ans... - La deuxième visite avec le changement du liquide de frein, ou une simple mesure l'humidité ? Et surtout le changement de filtre et huile des engrenages laisse perplexe. En effet, contrairement à une voiture thermique il n'est pas question de combustion et de ses particules encrassant l'huile. Dans une voiture thermique ce qui pourrait ressembler plus à cette prestation, c'est le changement d'huile de la boîte de vitesse. En 7 ans d'utilisation d'une Toyota je n'avais pas encore atteint le kilométrage pour faire ce changement. Cela reste tout de même moins cher qu'en prenant une extension de garantie sur une autre marque sans programme d'entretien. Reste malgré tout le goût amer d'être pris pour un pigeon.
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Demandé en concession, il faut compter un peu plus de 300€/an lissé. Des années à 150 et d'autres à 400-500€. Le programme d'entretien semble assez conséquent pour une voiture électrique avec des changements d'huiles. Est ce du à une fragilité de la conception ?
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Musk en phase de trumpisation selon Bloomberg: Musk’s Trumpy Earnings Call Admit nothing, deny everything. Always claim victory. Attack, attack, attack. These were the rules that Roy Cohn, the lawyer and New York City political fixer, lived by while representing and mentoring Donald Trump. It also happens to be how Elon Musk, Trump’s new first buddy, is now running Tesla. As Bloomberg Opinion’s Liam Denning puts it in his latest column, Tesla’s latest numbers were awful. The most closely watched measure of the company’s profitability was the worst it’s been in years. Earnings and revenue missed analysts’ estimates. The outlook for this year is clouded by what’s going on in Washington. Musk, Tesla’s chief executive officer, contributed almost a quarter-billion dollars to a pro-Trump political action committee, helping elect a president who’s vowed to eliminate policies supporting electric vehicles. Despite all this, Musk declared victory on Tesla’s earnings call on Wednesday. He reiterated his view that there’s a path for the carmaker to become the most valuable company in the world. Next year is going to be “epic,” and 2027 and 2028 are going to be “ridiculously good.” And then, he went on the offensive. “The media reports on when I’m late, but never reports on when I’m early,” Musk complained. The only people who are skeptical that Teslas will soon drive autonomously, he claimed, haven’t even tried the company’s technology. He predicted other carmakers eventually will have no choice but to license what Tesla calls Full Self-Driving, or FSD — a driver-assistance system he’s overstated the capability of for years. “I think the interest level from other manufacturers to license FSD will be extremely high once it is obvious that unless you have FSD, you’re dead,” Musk said. And Trump’s plans to do away with pro-EV policies? They don’t matter. “At this point, I think that sustainable transport is inevitable,” Musk told an analyst. “It can’t be stopped.” Musk and Trump watching the test flight of SpaceX’s Starship on Nov. 19 in Texas. Photographer: Brandon Bell/Getty Images North America There’s no disputing that Musk has the wind at his back on the stock market, even if Tesla still has a long way to go to become the world’s most valuable company. But how much faith should investors put in Musk prognosticating that the company will grow vehicle sales this year? In October, he predicted Tesla would have such a strong fourth quarter, deliveries would be up for all of 2024. That didn’t pan out, despite the company pulling out all the stops to boost sales at year-end. There’s also plenty to reason to doubt the self-described boy who cried FSD, whether you’ve tried the technology or not. Just ask Ross Gerber, a long-time Tesla investor. “You know, I use Full Self-Driving every day, and now I see Waymos every day, all around me, driving perfectly fine, and my car still can’t do it,” Gerber said Wednesday on Bloomberg Television. “I don’t care how many times Elon says that it’s going to work this year, and this is the year of Full Self-Driving. It’s just a bunch of crap, at this point. It doesn’t work. It still doesn’t work!” Jeff Osborne, an analyst at TD Cowen, was similarly skeptical in his report summing up Musk’s earnings call performance. “We noticed an elevated level of boastful claims regarding Tesla’s future and potential market cap expansion,” Osborne wrote in a report. “It seemed that more than 75% of the call focused on facets of the business that don’t exist and have been discussed for several years now.”
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LOL. Il me semble qu'il tweet depuis le petit cabinet🤪
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Après le succès de son soutien a Trump, il est très probable que EM pense que son soutien avec ce parti puisse faire la différence en Allemagne, ou à minima semer le chaos. Comme il le fait en GB. On assiste peut être à une vendetta contre l'Europe après ses déboires avec l'UE. C'est difficile de comprendre l'intérêt pour Tesla, à la limite pour twitter histoire de fragiliser les velléités de régulations de l'UE.
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C'est quoi des rageux, je ne comprends pas ? Si c'est pour désigner les personnes qui désapprouvent les agissements de EM, c'est plutôt insultant et ne devrait pas avoir sa place ici.
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Rien n'est simple, Il y a de la casse dans des secteurs vitaux.