Aller au contenu

Vita1024

Membre
  • Compteur de contenus

    32
  • Inscription

  • Dernière visite

Visiteurs récents du profil

Le bloc de visiteurs récents est désactivé et il n’est pas visible pour les autres utilisateurs.

Vita1024's Achievements

  1. Seulement 499 supporters à gagner Si quelqu'un a raté ce message et souhaite me soutenir davantage, je l'apprécierai certainement. Merci et bonne journée...
  2. I take this post back. I don't want to simply delete it because I want to explain my reason - this would be manipulation which is not in-line with my mission. What I want to do is to deliver Tesla list of people who are genuinely interested in this feature and leave it up to them if they decide to do something about it or not.
  3. Google translate is better than you might think If France will crank my numbers (I should state formal criteria, will make the pie bigger than the CR) I will share with you a document that will explain why I have in my life incredible freedom to do whatever I want and I can now "invest" my effort even into crazy projects like this one So far I have shared it only with narrow group of my former colleagues (<=20 people, since there is some confidential/private info), I wrote it for them to inspire them. I would not share this in my onw country but I would be OK to do it as nobody here P.S. But it is in English and I will not Google translate
  4. Agree, it does not matter where you put the electronic (the only point is that generic charger must support wide range of voltages, on-board charger is tailored to a particular pack voltage, this makes a difference unless you want to make it "only Tesla" charger). Do you know about DC wallbox for 3k?
  5. Make it bigger and you will see it... France
  6. (Google translated) Merci jpsurlaroute pour votre soutien, j'apprécie vraiment ce que vous avez écrit. (English original) Thanks jpsurlaroute for your support, I really appreciate what your wrote.
  7. Thanks for sharing it. But this is US version. I checked with local Tesla in the CR and they have no information about V3 yet and current version in EU still supports 22kW. I hope EU version of V3 will still support it. By the way I would be happy if Tesla develops a cheap DC wallbox with at least 22kW and provides it to owners/3rd parties as destination charging under good conditions as it is doing now. So far DC wallbox still like 10x more expensive. This is also one of the accessory requests on https://moretesla.com/accessories/joQq0VKZfqvI2v4BO8td.
  8. (Google translated) J'ai vérifié les spécifications de la wallbox Tesla actuelle, toujours 22kW, link here. (English original) I checked the spec of current Tesla wallbox, still 22kW, link here.
  9. (Google translated) Je peux citer Elon lui-même: les chances contre moi sont plutôt mauvaises mais le succès est l'un des résultats possibles (English original) I can quote Elon himself: Odds against me are pretty bad but success if one of the possible outcomes
  10. (Google translated) En 30 minutes, vous chargez 11 kWh au taux de 22 kW. Cela signifie 73 km pour une consommation moyenne de 15 kWh / 100 km. (English original) In 30min you charge 11kWh at the rate of 22kW. It means 73km considering 15kWh/100km average consumption.


×
×
  • Créer...
Automobile Propre

Automobile Propre est un site d'information communautaire qui est dédié à tout ce qui concerne l'automobile et l'environnement. Les thématiques les plus populaires de notre blog auto sont la voiture électrique et les hybrides, mais nous abordons également la voiture GNV / GPL, les auto à l'hydrogène, les apects politiques et environnementaux liés à l'automobile. Les internautes sont invités à réagir aux articles du blog dans les commentaires, mais également dans les différents forums qui sont mis à leur dispositon. Le plus populaire d'entre eux est certainement le forum voiture électrique qui centralise les discussions relatives à l'arrivée de ces nouveaux véhicules. Un lexique centralise les définitions des principaux mots techniques utilisés sur le blog, tandis qu'une base de données des voitures (commercialisées ou non) recense les voitures électriques et hybrides.